Pensionärer med kass ringmuskel och kass på huvudräkning...

ska stanna hemma och låta hemtjänsten handla för dom!!!

Idag var jag nere i en av våra affärer här på Hisingen för att fylla på kylen lite....
För det första är jag fortfarande förstummad över hur många gamla tanter som är ute och rastar sin dramaten och tjoar högt och tydligt hur kallt det är och att det minsann kommer att komma snö precis näär som helst!!

Nå ja... kom in i affärern.... brottade mej förbi två plastkorgar som tydligen fick agera handväska...så länge dom var tommma...
Körde slalom genom 2 rullatorförare... kommer in vid pastan... där kom första..... ett "muller" som inte ens en ilsken hund kan få fram även om det hade kommit från bakbenen på dom... där står en liten tanig tant och släpper av en "rökare" som hette duga.. tillsynes helt oberörd.... herregud.... kan ju säg att det var inte bara jag som reagerade...
Går vidare in i affären... plockar åt mej det jag ska ha och hamnar i kassan..
Där  framför mej står på "pigga" pensionärer som diskuterar högt och tydligt hur jobbigt det är att hamna bakom "såna där barnfamiljer som handlar för flera tusen medans såna som du och jag som knappt handlar för en hundring får stå bakom och vänta..." 
hela kön fick även höra att hon handlat för 115 kronor idag (snacka om storhandling!!!!)
Tant nr 1 som handlat för 115 kronor enligt hennes huvudräkning fick en nota på 122 kr.....  givetvis skulle detta diskuters med kassörskan och "hot" om att komma tillbaka efter genomgång av kvittot fick Tant nr 2 betala.... 108 kronor...
Denna stackars tant hade inte riktigt ordning på finanserna.... sedlar i en plånbok.... sen ner och rota i väskan efter den andra plånboken...som innehåller mynt... sen ska det hällas ut i handen och kassörskan får plocka det hon behöver... *suck*
Det var då jag funderade på vad dom gnäller på?
Vi barnfamiljer handlar vagnen full.... (oftast) jäkligt effektiva att tömma vagnen på varor.... man e nästan grym att hitta streckkoderna på paketen nu... men bara ibland.... sen betalar vi med KORT..... dra koret...knappa in koden... KLAR!!!
Jag hann betala och  packa min påse... innan tanterna hade hivat ner sina gejer i dramaten...för givetvis kunde Tant nr 1 inte smälta att huvudräkningen sprack .... tanter kan bara göra 1 sak i taget.... prata och packa funkar INTE....

Det enda dom hade rätt i var att det skulle börja snöa nääääär som helst..... för ikväll kom snön....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0