Nu är jag jäkligt trött på......

trasiga bilar...bilar som får 2 ór i besiktningen..
Har hållt på en vecka med att få ihop det så 2 bilar kan passera ombesiktningen så dom ka få rulla i lugn och ro 1 år till...

Det började med att dotterns bil som fick lika mycket 2ór som det finns nummer i en lottorad fick för sig att halvljuset inte skulle funka mer....utöver allt annat... och det på väg till Falkenberg strax innan 7 en måndagmorgon. INTE OK!!
Nåja.... dottern fick ligga som en svans bakom bilar med fungerande lysen till hon kom ner. Dimljusen funkade dock, men ack så illa när det är mörkt ute.
Nåja... dan efter fick Anders bil rulla ner till Falkenberg, min till Mölnlycke och hennes kvar hemma hos mej så jag kunde börja jakten på ett relä då säkringar,lampor och kabelbrott var uteslutet.
Relä hittades, men fick inte igång ljuset ändå.
Efter mycket svärande och oersättlig hjälp av dotter nr 2´s pojkvän så gick ljuset igång... verkar som relät "hakat sig"
In på efterbesikting med 2ór kvar att åtgärda... gott!!! 1 månad till att fixa handbroms,länkarmsfäste och en jävla ABSlampa som lyser!!!
Då var det "bara" min kvar som endast hade 3 2ór
Fjädersäte
Bromsbackar bak
Länkarmar på båda sidor
Även här har jag fått hjälp av "kapmaskinsmästaren" Marko så det som var fastrostat kom av. Tack Marko!!
Så nu sitter allt på plats, provbromsad och tvättad.... bara hjulinställning och ombesiktning kvar :)






Mitt upp i allt det här fick jag roa mej med att klä ut "lillan" till ....


Kommentarer
Postat av: Magnus

ABS lampan går alltid att ta bort ;) he he

2010-11-03 @ 14:08:42
Postat av: Carina

klart det gör, men dom slog ner första svängen på att den inte lös när dom vred på tändningen... och nu gnäller dom när den lyser.... bygla med oljelampan KAN vara en ide ;)

2010-11-04 @ 01:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0