Nu är julen snart över

Nu har julen passerat... inte helt smärtfritt tyvärr men vi lever allihop! Jennie klarade skrivningen på E-delen i sitt lastbilskort i veckan och det är kanon!!!!

22/12 krockade min äldsta dotter med sin bil...110km/tim in i ett räcke..
snömodd med is under på motorväg totalt livsfarligt!
Som tur är klarade sig hon med värkande kropp och chock. Bilen är skrot men det är skitsamma.

Det som är skrämmande i en sån här händelse är att bilar som kom bakom..kanske t.om såg olyckan inte stannade och hjälpte till. Undrar om dom vet att det kallas smitning? När detta slog mej blev jag så jäkla arg!!!! Tänk om min dotter hade suttit skadad i bilen och inte fått hjälp!!?

23/12 åkte jag och mellandottern och svärsonen till Ullared för att handla dom sista (typ alla) julklappar. Inte mycket folk alls så vi slapp armbåga oss fram :)
Har kommit överens med den äldsta dottern att snart ska vi dit för klädshopping!

24/12 JULAFTON
Upp halv 8 sparka liv i maken runt 8
Sen körde vi igång med julklappsinslagning... tack Jennie för hjälpen!! Även Malin!!
Kl 2 belamrades huset med folk... och jag satt kvar i sovrummet med paket överallt!!

Men vi klarade av mat och julklappar utan att ta död på varandra iallfall :)
Jag tror mina barn blev nöjda med vad dom fick
Lillan fick sin första mobil.... hennes min..hennes kroppsspråk var obetalbart!!!!!
Sen när alla gick hem var det väldigt skönt... då kände man hur trött man igentligen var...

25/12
Åkte med dottern till stallet för att hennes hund skulle få träna att vara med hästar... han var inte såå intresserad utan var mer intresserad av det som kom ur boxen när matte mockade...
Jennie hade med sig Jessie. Hon var mer nyfiken.... ett halvt varv i hagen, men blev stoppad av sin matte.... vi vet ju inte om hästarna uppskattar en speedad hund som inte kan valla, men som verkligen hade velat försöka...
Sen blev det äpplekaka på kvällen... Malin och Marko kom ner och vi fick prova Malins värmespolar som hon fick i julklapp och det blev blandat resultat haha!!!

26/12
Städdag
Nu har alla påsar med julklappspapper blivit slängda... golvet dammsugits och tvättmaskinen är i full gång..
Jennie kör bil första gången efter olyckan.. bra att hon kör  igen. Tror t.om att hon kommer köra på motorväg igen.

Önskar er alla en god fortsättning på år 2010 och en bra början på 2011!!





Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag körde på motorvägen idag till kållered.. När jag kom hem hade jag världens klump i magen! Höll på att krocka på parkeringen vid Ikea.. bilen släppte för minsta lilla på vägen.. körde förbi en olycka med en massa ambulanser å poliser osv.. DET kommer ta tid innan jag kör där igen!! Inget kul alls var det. Få panik!

2010-12-26 @ 21:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0