Stolt morsa får en depression vid vinterdäcksbyte

Fy fan vad jag är glad!!!!! 

Dotter nr 1 klarade teorin på C kortet igår!! Det blev som en stor varm våg som sköljde över mej..
Min lilla stora dotter..... ett steg närmare nåt hon vill göra och VERKLIGEN har chans att göra!!
Var ute med Malin igår kväll och rastade av Jessie och Vegas... då kom meddelandet... JAG KLARADE DET!!!

Fick en vild plan att sätta upp massa ballonger på hennes parkeringsplats när jag gick ifrån Malin igår... fanns bara ett ganska avgörande problem..... jag hade ina ballonger! Men tanken var bra tycker jag! :)

Sen tyckte jag det var kväll för min trötta krop, men icke!!!! Nu skulle det bytas däck..... det skulle ju snöa.... när jag tittade upp på himlen var det stjärnklart.... trodde inte ett ögonblick på det där snöhotet...
Anders tyckte inte alls att jag skulle ut och sladda med mina 225ór.... förstår inte.... haha!!!

Så det vara bara att bege sig ut i garaget.... upp med bil av med sommarskorna och på med MS däcken (allround)
När allt var klart kändes det så definitivt..... nu e det fan vinter.....
Skrapa och sopa bilar,smörja lås,fylla glykol,ha hela bilen full av snömodd som sitter fast överallt,salt smutsigt,insidan smutsig,fläkten konstant igång,imma,kallt... usch


vilket är att föredra??


Men det positiva är att det kommer en vår..... fast inte riktigt än..... snart....efter jul...... efter tråkiga januari... februari...och mars....

http://www.youtube.com/watch?v=mCQjx_JrG9k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0