Längesen nu.....

Nu är jag så där värdelös igen på att uppdatera..... så nu blir väl detta megastort... =)
Mina barn och mina vänner tycker jag är helt kass på detta och borde skärpa till mej...igen.... så jag gör väl det då :)

Sist handlade det om att jag varit i Bollnäs.... det var i.... april... nu e det juli....

I maj var det mors dag....
Fick paket av mina barn...
Detta fick jag av min stora tös Jennie




Gissa om tårarna rann =)
Inte för att jag blev lessen över att det rymmer en jäkla massa kaffe i den här muggen utan för att jag kopplade det till vad vi har stridit för genom året med sociala,arbetsförmedlingen,läkare m.m... så den värmde verkligen!!!

av Malin fick jag en helt underbar liten grej med.... framvriden ur en tuggummiapparat..... men den säger allt...



en sak lärde min mamma mej.... "det är inte priset på gåvan utan det är gåvan i sig själv som räknas"! Tänk att mamma kan ha så rätt :)

Hur mår Malin då??
Jodå hon mår bra!! Lite tjockare är hon allt.... :) tjockare än här:





Och eftersom jag nångång skrev att det skulle handla om lite polerad bilar så ska jag ju givetvis lägga upp lite bilder på det med!!!

Här är Markos bil... den fick vara hos mej undertiden han var i Italien och jobbade så han hade inte en aning om detta. Vågar nog säga att blev nöjd när han kom hem och såg Pärlan blänka i solen =)




Sen kom jobbarkompisens Mustang på besök innan semestern detta året med..
Tyvärr kom regnet ivägen för lite snygga "eferbilder" men nån bild blev det iallafall...



Hänger på ett forum för bilvård www.bilvardsforum.se och det händer att vi drar ihop lite träffar för att testa lite medel, hjälpa nån förvirrad medlem med sin bil i polerdjungeln eller bara för att polera ihop.
Vad vi än gör så har vi grymt trevligt!!!

Denna gången tyckte jag att det var min tur att fixa hit lite folk så i juni hade vi en dejt här!
tror jag räknade till 10 bilar på våran lilla gata och då var inte "projektbilen" medräknad !!
Slänger upp lite bilder....


Det är jäkligt svårt att sluta torka,lägga på mer medel och man är aldrig riktigt nöjd *s*

Det ramlade in en Chrysler till här för ett litet tag sen.... ryktet gick på jobbet så det blev affär över ett par truckgafflar....



Lite tvättad....

Den sedvanliga domumentationen...



Säger bara så här..... det är väääldigt mycket plåt på en sån här bil =)

Midsommar

Det har vi haft detta året med.... och givetvis tyckte tjejerna att våran baksida passade perfekt för detta ändamålet :)



Maten avklarad.
Lite kyligt var det då det blåste gaska rejält. Tur att det finns filtar




Jag är inte riktigt säker på vad "face" gör i Malins ansikte...



HEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!!!!



Marko kollar läget i kompisens efterrätt....



Gruppkram kallas det här..... Marko och Ida som anfaller inte en inte fullt lika kramsugen Jennie..



HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!



Nozze med kompis Wille..... inte fullt nykter.... eller så hade han käkat dåliga jordgubbar....
men dom var nöjda ändå :)




Syskonen Olofsson.... och Marko...



Min lilla kille Luqas....
Nu har det visat sig att han har atros på sina armbågar och går på medicinering...
Idagsläget är han bra, men går på smärtstillande fast inte full dos.
Muskler och viktnedgång är vad som gäller....
Men trots detta backar han inte att busa runt en stund ute..





Vegas har fått en levergodis placerad på nosen.... det tog ett par gånger innan han fattade att "varsågod" betydde att han fick ta godisen... "men den ligger på min nos och jag når den inte" såg det ut som om han sa.... men skam den som ger sig... han lärde sig att knycka till med huvudet och fånga godiset :)


Vi testade med jessie med.... gick inte riktigt så bra.... hahahaha!!!



här har vi goe pysen.... han ville ha lite närkontakt nu när vi satt på altanen ikväll....

Badrumsrenoveringen

Nu är äääääntligen badrummet klart!!!!!

det började som en "vanlig" totalrenovering, men det blev något stärre än man anat...



Sen blev det så här bra!!!




Nu är det äntligen semester så man kan ladda batterierna, men samtidigt finns tankarna hos min mamma som för drygt 3 veckor sen genomgick en stor canceroperation som hade satt sig på sidan i halsen.
Enligt läkarna har det gått jättebra, men hon ska strålas om ca 2 månader. Man är inte helt opåverkad av detta då sjukdommen kommer för nära en själv...


Cancer är en jävulssjukdom som tyvärr ingen forskare i världen rår på.
Man ska nog uppskatta livet lite mer än man gör idag.... det är inget man kan ta för givet....

Ha det gott till nästa gång!!!






Kommentarer
Postat av: Jennie

Va duktig du är Mamma som kan uppdatera.. Nu har du ju semester och kan uppdatera hela tiden om saker ju håller på med.. målningen osv ;)



kraaaeem! :)

2011-07-17 @ 12:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0